, Internetmarketing bij Supercar-fabrikant Vencer
Denk strategisch, niet instrumenteel
Zoek

17-02-2015……(Internet)Marketing bij Supercar-fabrikant Vencer

Een interview van Wija met de CEO van Vencer Robert Cobben.

Afgelopen week was ik namens De Academie te gast bij Supercar-fabrikant Vencer.

Vencer is een Nederlandse fabrikant van exclusieve sportwagens gevestigd in het Overijsselse Vriezenveen. De bijeenkomst bij Vencer intrigeerde mij dermate dat ik besloot de CEO te interviewen. Daarom dit keer een interview met oprichter en directeur, de heer Robert Cobben.

Wija  
Vencer exclusieve 6.3 liter V8 met supercharger boasts 622 PK

 

Het interview met Supercar fabrikant Vencer:

Kunt u zichzelf en Vencer kort introduceren?
Ik startte mijn bedrijf Vencer eind 2010 vanuit de droom én de overtuiging een pure, analoge en unieke sportwagen te bouwen. Met een klein, dynamisch team verwezenlijk ik nu deze droom. De Vencer Sarthe is in 2,5 jaar volledig ontworpen & ontwikkeld en op 13 april 2013 onthuld door Prins Albert ll van Monaco. Dat gebeurde tijdens het gerenommeerde Top Marques Event in Monaco. We bouwen de sportauto's helemaal met de hand en doen dat met passie en toewijding in een compleet nieuwe faciliteit in Vriezenveen.

Wat is uw motivatie om een supercar op de markt te brengen?

Het is altijd al een droom van mij geweest en daarnaast vind ik het een enorme uitdaging.

Waarmee onderscheidt Vencer zich ten opzichte van andere supercars?
We onderscheiden ons op heel veel vlakken zoals design en verkoopprijs, in combinatie met de exclusiviteit, productfilosofie en een uniek kwaliteitsniveau.

Hoe positioneert u zich in de markt?

Wij zagen van meet af aan een niche en hebben ons daarop gefocust. Daar komt nog bij dat deze positionering naadloos aansluit bij mijn ideaal.

Kunt u het profiel beschrijven van uw meest ideale klant?
Mijn ideale klant wil zich onderscheidden, zich profileren in zijn of haar leefomgeving. Hij wil iets exclusiefs, dat speciaal voor hem of haar gemaakt is, een supercar van hoge kwaliteit.

Hoe vindt deze potentiële klant u?
Hij vindt ons doordat we ons op die plekken (events) bevinden waar zij ook naartoe gaan. Daarnaast bouwen we aan zichtbaarheid door ons te presenteren via diverse media .

Hoe verwacht u dat uw potentiële klant zich oriënteert bij de keuze voor een Vencer?
Wij verwachten (zien ook) dat potentiële klanten moeten worden overgehaald/overtuigd maar niet direct door ons. De praktijk wijst uit dat het veel beter werkt als personen die zij kennen en vertrouwen hen op ons attent maken. Dat kunnen dealers zijn, ambassadeurs of de onafhankelijke pers . Wij voorzien die partijen van overtuigende informatie, creëren win/winsituaties, ontwikkelen de juiste verdienmodellen, enz.

Wat zijn voor u de meest waardevolle internetmarketingkanalen?
Wij gebruiken onder andere Facebook , Twitter en Youtube . Daarnaast helpt LinkedIn ons om onze naamsbekendheid via internetmarketing te vergroten.

Hoe filtert u mogelijke potentiële kopers uit de vele supercarfans?

We hebben veel fans die tijdens het contact met ons, geen Vencer zullen (kunnen) kopen. Maar onze tijd en effort moeten we natuurlijk vooral besteden aan potentiële kopers. Daarom stellen we bij twijfel vragen als “Wat rijdt u zoal zelf” en we nodigen mensen uit om langs te komen. We verstrekken vrijwel geen informatie per mail. Voor fans is de drempel vaak te groot om te komen, of ze laten duidelijk merken dat ze alleen willen komen kijken.

Wat is uw visie op de ontwikkeling van internetmarketing tussen nu en 5 jaar?
Internet heeft het grootste, snelste bereik en naar dat volume gekeken, is het relatief voordelig. Maar dit alleen is in onze visie niet genoeg. Daar komt bij dat bepaalde automotive-initiatieven op internet met ogenschijnlijk geweldige filmpjes, renders, plaatjes, etc. eigenlijk gebakken lucht zijn. Daarom moeten we ook op andere vlakken zichtbaar zijn,

Wat zijn uw ambities met Vencer?
Over 6 jaar willen we ons 10-jarig bestaan vieren en daarnaast een plek in de top tien van het middenmotor segment supercars met 500PK> in de wereld bereikt hebben. Als we dat straks kunnen vieren, hebben we onze tussentijdse doelen bereikt.


We willen de CEO van Vencer de heer Cobben bedanken voor zijn medewerking aan dit interview. Daarbij zien wij in Vencer een prachtig Nederlands bedrijf, wat met zoveel ambitie, visie en toewijding gerund wordt, dat we met zekerheid kunnen zeggen: "van Vencer gaan we nog veel horen".

Wija,

 

Klik hier voor een afspraak

 

Blog

03/15/2018Team Agro
01/30/2018......Actueel
Wija Internetmarketing Wija Internetmarketing