, ......De Kracht van Waarom (08-15-2016)
Denk strategisch, niet instrumenteel
Zoek

15-08-2016......De Kracht van Waarom

“Mag ik dan bij jou?” (Claudia de Breij)
Roelof ter Mors

Gastblog: Roelof ter Mors

Beste lezer,

Hoe mooi zou het zijn als onze klanten dat voor ons zouden zingen: “Als ik iets nodig heb, en ik moet dat kopen... mag ik dan bij jou?” Dit is natuurlijk een belachelijk overdreven benadering. Maar toch... Is het eigenlijk niet wat we het liefst zouden willen? En hoe belachelijk is het nou echt bij nadere beschouwing? Want we kennen allemaal de voorbeelden van zeer sterke klantentrouw, misschien wel in je eigen bedrijf. En we hebben allemaal vrienden en familieleden die ‘zweren’ bij een bepaald bedrijf, product of merk. Hoe komt dat dan?

Next level succes Roelof ter Mors

Lees hier de complete preview van Next Level Succes

Met andere woorden: ‘Waarom?’ Waarom ‘zingt’ een klant dit voor sommige bedrijven? Dat is dus kennelijk een belangrijke vraag in onze zoektocht naar succes en verdienvermogen. Dat weten we natuurlijk allang. Velen van ons kennen inmiddels de Amerikaanse groeigoeroe Simon Sinek, die beroemd werd met zijn boek ‘Start with Why’. Als je net dat beetje meer onderscheid en concurrentievermogen wil hebben dat je naar Next Level Succes brengt, definieer en communiceer dan allereerst waarom de koper bij jou moet zijn in plaats van bij je concurrenten. Geef je klanten een duidelijke, unieke en authentieke reden om voor jou te kiezen. Dan zal hij jou op zijn minst overwegen. Dat is de Kracht van Waarom.

Goh, is dat geen open deur? Misschien wel, maar we zondigen er met z’n allen voortdurend tegen! Ik kom letterlijk elke dag websites en folders tegen van bedrijven, die de prachtigste verhalen presenteren over hun bedrijf en hun producten. Maar meestal kan ik die producten ook bij andere bedrijven kopen. Dus ik zoek (en dan nog vanuit professie, de echte klant is alweer weg van de site!) naar de reden waarom ik specifiek dáár zou moeten zijn. Ik zoek meestal tevergeefs! Da’s toch een doodzonde!

Wees eens eerlijk naar jezelf. En zoek in je eigen communicatie eens naar het vorenstaande. Als je het echte antwoord vindt, gefeliciteerd! Maar als je het niet vindt, wat dan? Dan gaat jouw potentiële klant dus net zo makkelijk naar een ander. En het wordt helemaal gortig als je concurrent WEL kan vertellen waarom de klant bij hem moet zijn. Dan loopt het niet goed met je af.

In het marketingdeel van mijn boek behandel ik een mooi instrument, dat internationaal wordt gebruikt om de kansen voor onderscheid in je bedrijf op te sporen: de ‘Customer Experience Optimizer’. Als je geïnteresseerd bent, laat het weten, dan stuur ik je die passage uit mijn boek als e-boek toe.

Veel Next Level Succes!

Roelof ter Mors


Lees hier de complete preview van Next Level Succes

 

 

Blog

03/15/2018Team Agro
01/30/2018......Actueel
Wija Internetmarketing Wija Internetmarketing