, Abu Dhabi, van armoede naar Ferrari World
Denk strategisch, niet instrumenteel
Zoek

04-11-2014……Abu Dhabi, van armoede naar Ferrari World

Wija De sjeik en president van Abu Dhabi is Khalifa. Sjeik Khalifa heeft sinds 2004, na het overlijden van zijn vader sjeik Zayed, het bestuur overgenomen. Net zoals de Sjeik in Dubai was Zayed een man met visie en strategie. De sjeik heeft Abu Dhabi dan ook neergezet als een echt merk.

 

Van armoede naar gratis huizen

De inwoners van Abu Dhabi waren parelvissers, totdat erin China "kunstmatige" parels werden gemaakt. De broodwinning werd slechter en er was grote armoede. In 1958 begon de productie van olie.

De eerste jaren gaf de Sjeik het verdiende oliegeld niet uit. Hij bewaarde het in de kelder en de muizen vraten eraan. Een groep mensen sprak de Sjeik toe: doe iets met het geld of het loopt slecht met je af.......... (en dan bedoel ik erg slecht). 6 augustus 1966, de Sjeik gaf geld aan de inwoners van Abu Dhabi om een huis te bouwen, iedereen die het nodig had kreeg een gratis huis.

Nog steeds is het zo dat de echte inwoners van Abu Dhabi als ze dat echt nodig zijn een gratis huis kunnen krijgen. Water, elektriciteit, ziekenhuis en medicijnen zijn eveneens gratis.

 

De marketing van Abu Dhabi

Sjeiks willen allemaal hetzelfde hebben, havens, luchthavens, industrie etc. De onderlinge rivaliteit is groot. Maar hoe vertel je de wereld dat ze naar naar Abu Dhabi moeten komen? Publiciteit, P.R., Marketing, hoe?

Gekozen is voor sponsoring van een Engelse voetbalclub en om de Formule 1 naar het emiraat halen. De sjeiks kopen zo wereldwijde zichtbaarheid. Zo ook met Ferrari World gelegen naast het Formule 1 circuit Yas Marina, waar wij vandaag een bezoek brachten:

Wija Wija Wija

 

 

 


Sjeik Zayed was een man met visie en strategie die van een verarmd dorp een fantastische stad en emiraat bouwde. Een man die weet hoe belangrijk zichtbaarheid is en dit toont aan de hele wereld. Ook vond de Sjeik dat vrouwen onderdeel moeten uitmaken van de samenleving. Je ziet dat vrouwen hier ook redelijk geëmancipeerd zijn en goede banen bezetten.

De eilanden naast Abu Dhabi ontwikkelen daarnaast een steeds meer cultureel toerisme. Dit blijkt onder andere uit de meest recente projecten:
het Louvre Museum (2015), het Nationale Sheikh Zayed Museum (2016) en het Guggenheim Museum (2017)

 

Je bedrijf als merk neerzetten en zorgen dat je zichtbaar bent

Voor ons als ondernemers op deze reis, zien we dat we ons bedrijf als een "merk" moeten neerzetten en daarna moeten zorgen dat we zichtbaar zijn, hierbij helpt Internetmarketing

 

 

Wija,

 

Neem hier contact met ons op

 

 

Blog

03/15/2018Team Agro
01/30/2018......Actueel
Wija Internetmarketing Wija Internetmarketing