, ......TV stress Wija bellen (03-31-2017)
Denk strategisch, niet instrumenteel
Zoek

31-03-2017......TV stress Wija bellen

Het zal je maar gebeuren. Plotseling een kans krijgen om met je bedrijf op TV te komen. Wat komt daar allemaal bij kijken en hoe pak je dat aan? Wel zo prettig als je dan een ervaren ‘spindoctor’ als Wija aan je zijde hebt.

De kans krijgen om je bedrijf prime time op vrijdagavond op NPO 1 in de schijnwerpers te zetten? Onze agrarische klant Steegro kreeg die kans en greep hem met beide handen aan.

Steegro is een melkveebedrijf, annex biovergister en akkerbouwbedrijf en wordt gerund door Henk en Erna van der Steege.

Steegro TV opname


Het bedrijf stond centraal in het AVRO TROS-programma 3 Man sterk. In het kader van dit programma liepen de volkszangers Frans Duijts, Django Wagner en Peter Beense een dag mee in het bedrijf van Henk en Erna. Zo beleefden ze van heel nabij het dagelijks werk op de melkveehouderij. Het was daarnaast een mooie promotie van de agrarische sector op TV.

Maar wat komt er allemaal kijken bij de voorbereiding van zo’n uitzending? En hoe kun je via je website en de social media zo veel mogelijk publiciteit scoren? We vroegen Erna van der Steege welke hulp zij van Wija heeft gehad.

Erna van der Steege van Steegro: “Er komt zó veel op je af. Natuurlijk ben je als ondernemer in de agrarische sector ook met marketing bezig, maar meedoen aan een TV-programma is toch geen dagelijks werk. Een TV-programma is tegenwoordig een interactief gebeuren; het zorgt voor top online-drukte op je website en je social media-kanalen , zodat je volop publiciteit kunt pakken.

Hoe we het gedaan hebben?
Allereerst hebben we met Wija de website inhoudelijk versterkt. Daardoor is de toegevoegde waarde daarvan enorm toegenomen. Vervolgens heeft Wija onze Twitter- en Facebook-accounts opgezet en volop ingezet. Zo waren we zowel vóór, tijdens als na de uitzending actief met deze social media-kanalen. Voorafgaand aan de uitzending was de promotie erop gericht zo veel mogelijk kijkers voor het programma te scoren. Tijdens de uitzending was Wija live op de Twitter- en Facebook-kanalen om vragen te beantwoorden. Na de uitzending heeft Wija de social media-kanalen ingezet om de impact van de uitzending verder te maximaliseren.”


Last minute
TV-opnames worden vaak op het allerlaatste moment gepland. Dat betekent dat alle voorbereidingen onder grote tijdsdruk moeten gebeuren. Ons bureau heeft hier gelukkig de nodige ervaring mee met de eigen uitzendingen , maar ook in de agrarische sector met eerdere uitzendingen van Zembla en Radar over de bloembollenteelt in Nederland. We stellen onze ervaring ook graag voor u beschikbaar!
Binnenkort ook op TV? Geen stress! Bel / mail Wija!

Bekijk hier de uitzending van Steegro terug: 
NPO1 uitzending 3 man sterk

 

Contact Wija Internetmarketing

Blog

03/15/2018Team Agro
01/30/2018......Actueel
Wija Internetmarketing Wija Internetmarketing