, Boeren bundelen krachten in Team Agro NL
Denk strategisch, niet instrumenteel
Zoek

28-01-2018......Boeren bundelen krachten in Team Agro NL

 

Team agro - Wija digital marketing

 

Boeren en boerinnen uit verschillende landbouwsectoren willen pr en promotie voor de Nederlandse land- en tuinbouw zelf gaan uitvoeren en hebben daarvoor de krachten gebundeld in Team Agro NL.

Team Agro NL is uniek, omdat alle type landbouwsectoren en alle type boeren in het initiatief zijn vertegenwoordigd. Gangbare boeren, biologische boeren, natuurboeren, veehouders en akkerbouwers en tuinders trekken voortaan gezamenlijk op.

 

Adwords - Contact

 

Team Agro NL is géén nieuwe belangenbehartiger. Belangenbehartiging is een taak voor bestaande organisaties als LTO en andere sectorale belangenorganisaties. Team Agro NL wil functioneren als koepel waarin al bestaande pr-initiatieven samenwerken en wil met deze organisaties de krachten bundelen voor effectieve en slagvaardige communicatie en public relations onder het mom van Agrimarketing. Sectoroverstijgende samenwerking, planning en afstemming met elkaar ontbreekt tot nu toe namelijk. Dit leidt tot een versnipperde boodschap, die het grote publiek niet bereikt. Bovendien communiceert ieder voor en met zijn eigen achterban. Het doel van Team Agro NL is om door samen op te trekken een krachtige sectorpromotie tot stand te brengen waarbij Agrimarketing centraal staat.

Promotie en pr voor Nederlands voedsel moet vanuit de voedselmakers zelf komen, meent Team Agro NL. ‘Wie kan zijn verhaal immers beter vertellen dan de boer zelf? Door als boeren en tuinders samen te werken en de krachten te bundelen binnen Team Agro NL, kunnen we dit’, zegt Kloosterboer. ‘Wij zijn allemaal voedselproducenten en voedsel verbindt ons met elkaar. Wij kunnen elkaar versterken en met elkaar veel bereiken. Het is juist nu hard nodig dat we een gezamenlijke boodschap brengen.’

Steun van diverse organisaties voor Agrimarketing 

Donderdagavond 11 januari heeft Team Agro NL een informatiebijeenkomst gehouden voor bestaande Agrimarketing en pr-initiatieven. Varkens Vandaag, Stichting Blij met een Ei, mmmEggies, @Boerburgertweet, Boer Bewust, Farm & Country Fair, Boert Bewust en Keten Duurzaam Rundvlees gaven tijdens deze avond al hun steun aan samenwerking en krachtenbundeling binnen Team Agro NL. Deze samenwerking wordt in de komende periode verder vorm gegeven en er zullen nog meer organisaties worden benaderd om samen te werken binnen Team Agro NL.

‘De bedoeling is om straks, door samen te werken met elkaar, gezamenlijk promotiecampagnes te maken, bestaande Agrimarketing campagnes te versterken, voorlichting te geven, lespakketten te laten ontwikkelen en/of bundelen én structureel te communiceren met politiek, media en maatschappij over de Nederlandse landbouwsector en het Nederlandse voedsel’, zegt melkveehouder en voorzitter van de Stichting Team Agro NL, Geertjan Kloosterboer.

De mensen achter Team Agro NL

Team Agro NL is opgericht door: Geertjan Kloosterboer (melkveehouder in Oxe), Caroline van der Plas (agrarisch communicatiespecialist bij Farm & Food Communication en oprichter @Boerburgertweet), Henny Verhoeven (melkveehoudster uit Keldonk), Jolanda Kieftenbeld (pluimveehoudster uit Haarle), Tom Dekker (schapenhouder uit Nijeveen), Erik Stegink (varkenshouder en biologisch varkenshouder uit Bathmen) en Coen Bosch (biologisch varkenshouder uit Heino).

De groep is de afgelopen weken uitgebreid met melkvee- en varkenshoudster Suzanne Ruesink uit Aalten, akkerbouwer Peter van Damme uit Biddinghuizen, varkenshouder Jan Vogels uit Erp, natuurboer en melkveehouder Alex Datema uit Briltil, Rondeel-pluimveehoudster Natalie Verbeek uit Vaassen, vleesveehoudster Anita Heijdra uit IJsselstein en kringloopboerin en melkveehoudster Femke Wiersma uit Abcoude (ook bekend van Boer Zoekt Vrouw).

Team Agro NL, zoals het er nu staat, is wat hen betreft nog maar het begin. De stichting zoekt de komende maanden steun van en samenwerking met boeren en tuinders en met bestaande pr-initiatieven en – organisaties om het Nederlandse voedsel en de Nederlandse voedselproducent zo krachtig mogelijk te promoten, richting maatschappij, politiek en media.

Financiering Team Agro Agrimarketing 

Voor structurele communicatie en pr en bijbehorende Agrimarketing campagnes is natuurlijk wel geld nodig. ‘Wij willen net zo veel bereik, invloed en aandacht krijgen voor onze boodschap als de dieren- en milieuorganisaties. Team Agro NL denkt dat het haalbaar moet zijn om jaarlijks minimaal 2,5 miljoen euro op te halen uit de sector om dit voor elkaar te krijgen.

‘Nederland telt, afgerond, circa 50.000 boeren, tuinders en telers. Als zij Team Agro NL allemaal elk jaar steunen met minimaal 50 euro, dan komen wij aan dit bedrag. Oftewel: Voor nog geen 1 euro per week, hebben de Nederlandse boeren en tuinders een sterk collectief én een professioneel offensief op het gebied van promotie en pr, gedragen door iedereen’, aldus Kloosterboer. Binnenkort start Team Agro NL dan ook een crowdfundingsactie onder boeren en tuinders en wordt ook het bedrijfsleven benaderd voor een financiële bijdrage.

Grüne Woche

Politiek, media en bedrijfsleven kunnen volgende week al kennismaken met Team Agro NL. Dan staan de boeren en boerinnen op de Grüne Woche in Berlijn. De Grüne Woche is de grootste landbouwconsumentenbeurs van Europa en een belangrijke ontmoetingsplaats voor (het bedrijfsleven) in de Nederlandse land- en tuinbouw. ‘Voor ons een mooi moment om ons te presenteren in het Holland Paviljoen én natuurlijk in aanwezigheid van landbouwminister Carola Schouten’, aldus Kloosterboer.


Team Agro NL is vanaf nu ook te volgen op Twitter (www.twitter.com/teamagronl) en Facebook (www.facebook.com/teamagronl). De website www.teamagro.nl gaat binnenkort live.

 

Blog

03/15/2018Team Agro
01/30/2018......Actueel
Wija Internetmarketing Wija Internetmarketing